Ne slušamo samo ušima, slušamo cijelim svojim tijelom. Tu sam činjenicu najbolje spoznala na edukaciji o verbotonalnoj metodi prof. Guberine kroz slučaj gluhog i slijepog dječaka kojeg je Guberina izlagao zvuku koji je prolazio kroz njegovu koštanu strukturu stopala i šake. Dječak se tako naučio govoru.
Guberina i Tomatis obojica su bila svjesna važnosti provodljivosti zvuka kroz tijelo. Dr. Tomatis je svoju metodu reedukacije slušanja Mozartovom glazbom temeljio jednako na zvučnoj i koštanoj vodljivosti.
Da bi naše tijelo ispravno vibriralo i zvučalo kao uštimani instrument odnosno da bismo ispravno slušali neobično je važno pravilno držati svoje tijelo, jer ispravno držanje je vrlo važan segment uspješnosti Tomatis programa ali ne samo njega - prisjetite se držanja opernih pjevača, njihovo čitavo tijelo rezonira, glas je samo jedan od faktora.
Kralježnica treba biti uspravna, ali ne kruta, glava se lagano treba nagnuti prema naprijed i brada lagano spustiti prema dolje, opuštenog vrata i čeljusti i otvorenih grudi kako bi i disanje također bilo ispravno. To se može postići sjedeći na visokoj stolici ili stojeći leđima nasuprot zidu.
Učinak zvuka na živčani sustav je vrlo važan a dr. Tomatis je uvijek naglašavao da uho povećava električni potencijal mozga, naročito ako slušamo glazbu visokih frekvencija.
Niže frekvencije ne daju dovoljno energije. Ljudi koji imaju tendenciju da budu umorni ili depresivni često imaju monotone glasove s vrlo malo visokofrekventnog sadržaja.
Učinak povećanog kortikalnog naboja koji se postiže slušanjem filtriranih zvukova
koje koristimo u Tomatis metodi dovodi do: