Željela bih podijeliti naše iskustvo sa „Tomatis“ metodom i zahvaliti se Ireni Brbić što je pomogla našem sinu i omogućila mu da za kratko vrijeme postigne odličan uspjeh u osnovnoj i muzičkoj školi.
Normalno, djeca do treće godine ovladavaju osnovama materinjeg jezika, te njihov govor postaje razumljiv i širem krugu ljudi. To nije bio slučaj s našim sinom. Uspoređujući njegov govor s govorom drugo dvoje djece, posumnjala sam da se govor ne odvija tempom kojim bi trebao. U kući smo govorili 3 jezika, te mišljenja sam da je i to za njega bila otežavajuća okolnost.
Primjetili smo takodjer nedostatak koncentracije, ali samo u onim segmentima koji njega nisu zanimali. Recimo, nije volio da mu čitam neku slikovnicu ili knjizicu za djecu, te da ga zapitkujem, ali je sa velikom pažnjom gledao crtiće i čak i filmove za odrasle, na engleskom jeziku, te oponašao određene junake koji su na njega ostavili poseban dojam.
Do pete godine imenuje predmete (bića), ponavlja riječi imenuje boju, ali rečenice su jednostavne, agramatične i jednostavno sam imala dojam da razmišlja tolikom brzinom da njegov govorni aparat ne može i ne želi stići da uhvati misli, te da ih formira jednu smislenu rečenicu. Išli smo na logopedske tretmane koji su donekle korigirali govor, ali je i dalje bio jako primjetan nedostatak pažnje, te ga se moralo usmjeravati. U školi to nije bilo moguće, jer radi velikog broja djece učiteljica nije mogla usmjeriti svu svoju pažnju na našeg sina. Zatim sam ga samoinicijativno odvela u centar za opservaciju, da bih imala neku jasniju sliku i potencijanu viziju…kako i što dalje?
Napravljeni su testovi u domeni dječje psihologije, defektologije, logopeda itd. Sve što je zahtijevalo « logičko razmišljanje », te neverbalne IQ testove, riješavao je bez problema, i postigao iznadprosječne rezultate, dok je verbalni IQ po datim rezultatima spadao u prosječne.Nakon dugotrajnog razmišljanja odlučili smo za početak promijeniti školu, tako da je Tristan već 2 godine uspješan učenik u školi koja radi po Montesori principu. Ujedno pohadja nizu muzičku skolu, svira violinu i prilično je darovit.Tada na scenu stupa Irena Brbić, koja nam je već prije pomogla NAET terapijom eliminacije alergija prije 2 godine, takodjer kod našeg sina, što se pokazalo jako uspješnim. Razgovaramo o Tomatis metodi, i odlučujemo da isprobamo.Nakon prvog ciklusa od 15 dana intenzivnog slušanja Mozarta i Gregorijanskih korala, naš je sin primjetno bio drugačiji. Imao je strpljenja, koncentracija mu se poboljšala, tako da je svaki feed-back iz obje škole bio i više nego pozitivan.
Primjetili su veliki napredak u verbalnom izražavanju, vokabularu, pismenom izražavanju, smirenosti, te da se u potpunosti uklopio u novu školu i novi razred, gdje skoro sva djeca dolaze sa engleskog govornog područja. Dobio je na samopouzdanju i rado sudjeluje u pozorišnim predstavama u školi. Dakle, glumi...i jako je darovit. Ima javne nastupe, i više nema tremu.
Što se tiče glazbe, prije je imao problema u svladavanju notnog pisma. Nakon Tomatisa je „naglo“ savladao gradivo za 3 razreda, u samo jednom semestru, te sada radi sa profesorom solfeggia na razvijanju njegovog posebnog dara, a to je apsolutni sluh. Radeći s našim sinom, profesor je utvrdio da on ima iznimne slušne sposobnosti, što nam je potvrdila i Irena, nakon prvog testiranja.
Dakle, naš sin u svakom momentu može prepoznati neki ton bez ikakvog pomagala ili referentnog tona. Naravno, to ne podrazumijeva da će biti vrstan muzičar, za to treba mnogo truda i sati vježbanja, ali taj dar treba njegovati i razvijati. Hvala Irena!!
M.B., Sarajevo