Newsletter

Komunikacijski poremećaji

Duboko ukorijenjena distorzija slušanja, može dovesti i do gubitka želje za slušanjem, što će zauzvrat umanjiti želju za komunikacijom, bilo zato što ovim osobama koje pate od ovog poremećaja nedostaje samopouzdanja, ili jednostavno “odustaju” od pokušaja komunikacije, što rezultira teškoćama u učinkovitom komuniciranju.

Prisjetimo se da dobro ugođeno slušanje nije nužno posljedica imanja dobrog sluha. Slušanje je obilježeno namjerom da se komunicira i kvalitetom percepcije i tumačenja primljene zvučne poruke. Dobro ugođeno slušanje stoga nije funkcija koliko dobro čujemo ili  je li naše uho osjetljivo, nego koliko dobro smo obradili ono što smo čuli, to jest kakva je kvaliteta eksploatacije našeg sluha. Iako izraz “komunikacijski poremećaji” ima nedvojbeno opći karakter a poteškoće u komunikaciji mogu imati različite uzroke, činjenica je da znatan broj komunikacijskih problema potječe od poznatih distorzija funkcija slušanja.
Teškoće u komunikaciji mogu odvesti prema različitim oblicima. Na primjer, mogu se pojaviti kao nemogućnost da se percipiraju zvukovi u okruženju uz doživljavanje agresije od strane tih zvukova: za neke ljude s komunikacijskim poremećajima, sirena od automobila, lupanje vrata, bučni ambijent restorana, pa čak i poznati glasovi suradnika, roditelja ili prijatelja mogu biti percipirani kao agresivni …. Drugi koji pate od različitih komunikacijskih poremećaja, doživljavaju teškim, čak i nemogućim, koristiti svoj glas kao pravi alat komunikacije, zbog nedostatka majstorstva nad svojim različitim melodijskim komponentama, intonaciji, fleksiji, ritmu, intenzitetu, itd.,  glasovi tih ljudi stoga mogu biti shvaćeni od strane drugog sugovornika kao agresivni, hladni ili bez snage izražavanja.Budući da funkcionira na recepciji i emisiji zvuka, Tomatis® metoda djeluje učinkovito na komunikaciju.

 

Blog